Guld!!!

publicerat i Allmänt, Träning;
Fyfan vilket jävla hopp Torneus gjorde! Svenskt rekord och EM-guld. Efter hans missar på futtiga centimetrar så finns det ingen som förtjänar ett guld mer än honom!
 
Och så jäkla snyggt hopp också.  Den karln har verkligen fantastisk teknik. 
 
 
Stort grattis till Michel Torneus, Sveriges bästa längdhoppare genom tiderna!!!
 
 
 
 
Appropå det, fan vad man saknar den där känslan. Speciellt känslan i längdhopp faktiskt, för i just längdhopp kommer den där känslan extra mycket när man får allt att stämma.
Det går inte riktigt att förklara det, men det är så fantastiskt. Känslan av att man inte behöver landa och sätta ner fötterna. När man får till ett riktigt bra längdhopp så går de där hundradels sekunderna så långsamt. Det närmaste att flyga för egen maskin man kan komma. Och man känner redan i avstampet att det blev ett perfekt hopp, sen är det lixom bara att åka med.
 
Trots att det aldrig var längdhopp jag satsade på mest så kommer det nog alltid vara längdhopp som kommer att ligga mig varmast om hjärtat. Skulle jag leva om mitt liv så skulle jag bli längdhoppare! (eller möjligen häcklöpare)  Men nu får jag nöja mig med att glädjas åt framgångarna för dom som blev längdhoppare istället. :)
 
Om 7 år blir jag förresten veteran. Min stora dröm är ju en comeback. Törs man då tror ni eller ska jag vänta tills jag blir 50? Då lär man ju inte ha lika mycket motstånd längre, å så kan man skylla på åldern när man inser hur dålig man blivit. Fast då lär det knappast bli längdhopp. Det då lär väl jag och mina knän knappast hålla för det, när jag inte höll för 10 år sedan.

Taggar: drömmar, friidrott, grattis, guld, längdhopp, rekord;

Kommentera inlägget här :