Euforisk

publicerat i Allmänt, Träning;
Ni vet känslan när man har gått hela dagen och vart sur och haft en jävla pissdag, och så helt plötsligt vänder det till raka motsatsen! Så jävla underbart!
 
Hela dagen har jag gått och surat. Irriterat mig på allt. Inte ens kunnat lyssna på musik bara för att höga ljud gör att det ekar i huvudet. PMS kallas det och det är satans straff till kvinnfolket...och till deras män. 
Hur som helst så kände jag att jag behövde vara själv ett tag, så 19.30 går jag till gymmet. Och där vänder allt!
Själen får ro, jag blir lugn och harmonisk och har precis hur jävla mycket energi som helst. All surhet har förvandlats till ren brutal jävla styrka och satt sig i mina muskler. Och som grädde på moset så var det även mitt favoritpass som stod på tur. Bröst och triceps!

 Fattar ni vad jag köttade idag eller? Allt stämde. Varenda liten muskel gjorde precis som jag ville. Det var årets bästa träningspass!
 
Som tur var så stänger gymmet kl 21, annars hade jag stannat kvar hela natten!
 
Den känslan när kroppen gör precis som man vill när man tränar. Det är så underbart. Ren eufori!
I natt kommer jag sova så jäkla gott! Händerna darrar på mig för att jag verkligen har kört skiten ur mina triceps.
 
När jag knatade hem så gjorde jag det på lätta steg. Svävade lite på moln tror jag.
 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Har du av nån orsak klivit upp på fel sida av sängen, gå till gymmet eller gå ut och spring eller träna det du tycker allra bäst om! Träningen gör att hela kroppen och själen kommer i balans igen! Speciellt om det beror på hormonproblem som pms.
 
Bild från innan träningspasset.

Taggar: gym, kötta, pms, styrka, träning;

Kommentera inlägget här :