Min stora förebild och idol!

publicerat i Allmänt;
Det finns många personer man beundrar och inspireras av. Men vissa personer gör större avtryck i ens liv än andra.
 
Min stora inspirationskälla upptäckte jag när jag när jag var runt 4-5 år.
 
Självklart har mina föräldrar, mina syskon och så klart min farmor gjort mycket att jag är den jag är.
Men den här personen har lagt så många grundstenar till hur jag har blivit jag. Det var som henne jag ville bli när jag blev stor, och det är hon fortfarande.
Hon väckte ett av mina stora intressen till liv; Musiken. Pappa och Hon lärde mig att uppskatta musik på riktigt. Att själv upptäcka vad jag tyckte om för musik istället för att lyssna på det som alla andra lyssnade på.
 
Jag växte ju upp i en tid då man skulle lyssna på Carola, Glenmark Eriksson Strömstedt, och Ace of Base...alltså när jag började i 6års och skolan.
Det var ju inte direkt något som föll mig i smaken. Jag lyssnade ju på Little Feat, Beck Bogert & Appice, Black Sabbath, The Crickets, Dire Straits, Elvis OCH TINA TURNER. Och faktiskt även Povel Rammel.
Som tur var så brydde jag mig inte om att vissa till och med retades för att jag lyssnade på "konstig" musik.
Visst kom det en period när jag slank med in i Backstreet Boys-träsket ett tag. Men det betydde inte att jag slutade tycka om MIN musik.
 
 
Tina Turner är helt enkelt den ultimata kvinnan. Hennes röst spöar skiten ur allt. Hon blir adrig gammal. Hon hade världens snyggaste ben på sin storhetstid. Numera har hon nog världens snyggste ben på en 75åring.
 
När jag var lika gammal som min egen dotter är nu var Tina Turner allt jag någonsin ville bli. Jag ville se ut som Tina Turner, sjunga som Tina Turner, dansa som Tina Turner, klä mig som Tina Turner.
Satt jag på mitt rum och ritade så ritade jag nästan bara en sak; Tina Turner. Nånstans ska jag ha en pärm med bara Tina Turner-teckningar jag gjorde när jag var liten.
 
Hon är helt enkelt världens coolaste människa! Jag menar...hur många 70+tanter kan göra en sån konsert som hon gjorde 2009?
 
 
 

Kommentera inlägget här :