Ny vecka, nya möjligheter...eller hur var det?

publicerat i Allmänt, Familj, I köket, Träning;
Måndagen den sista Mars. Solen skiner och jag vaknar upp på ett strålande humör.  Men redan innan lunch är det goda humöret ett minne blott. 

Jag började dagen med frukost med ungarna, träning och skickade iväg en beställning till gymgrossisten. Kanondag så långt! Men sen spårade det ur.

Telefonsamtal till a-kassan. Eller ja, samtalet bestod ju till 95% av att sitta i köjäveln, sen när man väl kom fram så blev man inte mycket klokare av det heller. 

Pang poff där var humöret i botten. Men inte nog med det så hade lille herrn i huset (Arvid) slaskat ner halva huset under tiden jag satt i telefon. Yoghurt över hela honom + halva köksgolvet. Saft över andra halvan av köksgolvet, smulat korvbröd i soffan och tuggat/utspottat äpple i vardagsrumsmattan. Som tur är så kan den där lille herrn glittra med sina ögon så man glömmer bort att bli arg, iallafall litegrann.

Efter att jag tagit reda på kaoset i köket har vi nu hunnit käka en riktigt smarrig lunch så nu ska jag lägga Arvid. Sen när han har somnat får jag ta reda på kaoset i resten av huset. 







Taggar: barn, broccoli, hyss, lax, majs, skitungar, trött mamma;

Kommentera inlägget här :