Stå emot sötsuget!

publicerat i Träning;

Vill ni ha ett tips från en riktig expert på ämnet så ska ni nu få det absolut bästa tipset om hur du står emot sötsuget.

Jag har ju ALLTID vart en extremt gottegris. Det finns ingen botten i mig.
En gång i tiden så vann jag ju en chokladsvullartävling med mina vänner. (Den gången åt jag 1,8kg mjölkchoklad.)
Ändå har jag haft "tur" och aldrig behövt tänka på min vikt mer än 5-10kg som behövts jobbats bort.

Hur som helst så blir jag iallafall jäkligt ofta helt sjukt sugen på godis eller vad som helst med socker. Speciellt på kvällen när man sitter och varvar ner efter att ungarna lagt sig.
Och när man blir så där extremt sugen så snålvattnet rinner så är det inte lätt att stänga av.
Eller jo...det är just det man ska göra. Stänga av alltså!

Bästa knepet för att stå emot sötsuget är att gå och lägga sig istället för att ta den där chokladkakan eller halva bullpåsen eller vad det nu kan vara.

Så brukar jag göra och det funkar alltid. Imorgon när jag vaknar är det dags för frukost, och sen efter en rejäl frukost är suget som bortblåst!

Just nu är jag as-sugen på choklad, så nu säger jag godnatt!!!

Kommentera inlägget här :