Kodnamn Lisa

publicerat i Film & Musik;

Igårkväll var jag på bio med Anders och Lina. Vi såg Johan Falk. Den var riktigt bra.
Man får verkligen en klump i magen efter att ha sett den. Det gör ont i mig att veta att det där har hänt. Hur kan polisen vara så jävliga? Sverige som ska vara så jävla fantastiskt och rättvist. Men visst!

Sen har jag hört/läst mycket gnäll om att t.ex. Jacob Eklund inte är nån vidare skådis och att filmerna inte är nå bra p.g.a. det. Jag tycker inte heller att han tillhör den svenska skådiseliten men det är det som är det fina med deckare/kriminalfilmer. Man behöver inte vara så jävla bra för en sån.
Sen så tycker inte jag att Eklund gör nån anmärkningsvärt dålig insats. Helt ok tycker jag.

Men Jens Hulten som spelar Seth är perfekt för den rollen. När vi åkte hem så upptäckte vi att vi satt och "försvarade" en grovt kriminell för att han "va ganska snäll innerst inne" :)
Så klart så är han ju en äkta skitstövel men ändå går det inte att låta bli att gilla honom. Sånna karaktärer i filmer gillar jag. Sånna som gör att man blir lite klyven :)



Kommentera inlägget här :