MMA

publicerat i Träning;
Nyss hemkommen från första träningen. Och JA, detta var något för mig! Jag kan härmed meddela att boxning/mma är min nya grej! :)
Jag som gått och grubblat i flera år och inte vågat ta mig iväg och testa. Nu när jag väl gjorde det kan jag inte förstå varför jag skjutit på det så länge. Så jäkla kul!
 
Jag visste ju innan att det som är och kommer att vara det tuffaste för mig är just att vara nybörjare och sämst. Jag hatar att vara sämst!  Därför gör jag sällan saker som jag vet att jag är riktigt dålig på. Men i det här fallet har jag ju inget val. Jag vill ju verkligen, men jag har aldrig hållt på med någon form av kampsport tidigare så självklart kommer jag att vara sämst ett tag. Men det får jag leva med. Träna träna träna så blir jag väl förhoppningsvis bättre.
 
I början av träningspasset var det riktigt jobbigt...alltså psykiskt jobbigt. Massa folk som satt och kollade och jag kände verkligen att jag såg ut som nån fool där jag höll på. Armar och ben ville inte sammarbeta så man kände sig bara jävligt dum. Men efter ett tag kunde jag släppa alla sånna där tankar och då gick det bättre.
 
En sak som jag upptäckte är att friidrotts-Linnea och kampsports-Linnea aldrig kommer att kunna gå riktigt hand i hand. I alla friidrottsgrenar så ska man "öppna upp" kroppen men som kampsportare ska man "stänga kroppen" så motståndaren inte kommer åt att slå och sparka nånstans. Det kan bli klurigt att avvänja, men som sagt...öva öva öva!
 
 
Men det var iallafall jävligt kul och det här var definitivt inte det sista Skutskärs kampsportsklubb ser av mig :)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linnéa:

Fan va roligt! Välkommen in i kamsportsvärlden :) Längtar tills min mage försvinner och kroppen går ihop igen... Då kommer jag oxå till MMA-träningen :P

Kommentera inlägget här :