Barn och film

publicerat i Film & Musik;

Många ungar nu för tiden tittar ju mest på skit. Moderna löjliga barnprogram och filmer som totalt saknar själ, känsla och kvalitet. Antingen är barnprogrammen alldeles för skrikiga eller så pratar dom bebisspråk och är allmänt töntigt så ungarna bara blir dummare av att titta på't.

Ibland blir man lite less när Kajsa för 1349e gången under samma vecka kommer och säger att hon vill se Pippi, Pettson eller Bamse. Men då får jag tänka på hur jag KUNDE ha haft det. Tänk att titta på teletubbies och drömmarnas trädgård eller vad de nu heter, varje dag. Jag skulle aldrig stå ut!

Nej jag är så himla glad att Kajsa uppskattar BRA film. Klart det kan bli tjatigt när hon är inne i sina perioder (har precis vart en Pettsonperiod nu)
Men det är ju bra filmer :)

Nej istället för att klaga så sätter jag mig i soffan med ett leende på läpparna och kikar på Dunderklumpen för andra gången idag med min älskade dotter! Det är ju ändå en av de bästa filmer som gjorts!


 

 

Kommentera inlägget här :