Mot ljusare tider

publicerat i Allmänt, Träning;
Vintern börjar närma sig sitt slut och även mitt hår börjar gå mot ljusare tider.
Idag påbörjade jag projekt blondin. Det är nog en lång väg dit, men tanken är att jag ska bli blondin igen.
Första blekningen tycker jag nog ändå tog oväntat bra. Så just nu ser jag ut som nån slags morot...fast det skiftar även nästan lite i rosa.
 
Ser förjävligt ut rent ut sagt. Men det får jag leva med. Nu ska håret få vila ett tag så ska vi på't igen sen.
 
 
Mycket har faktiskt hänt sedan sist...som tydligen var i Oktober. Då skrev jag ju om att jag skulle iväg och se Danger i Stockholm, och det vart en kanonkväll så jag ska väl leta reda på nån gammal bild från då också. :)
 
En annan sak som har hänt är att jag äntligen fått in lite rutin på träningen. Jag tror att jag/vi äntligen hittat ett sätt att få tiden att räcka till lite hyffsat iallafall. Det är ju verkligen ett pussel att få ihop vardagen. Jobb, ungar, ungar, mat, nattning, träning, vila, nöjen, städning.....listan kan ju göras oändlig och hur man än vrider och vänder på det så har man ju ändå bara 24 timmar per dygn.

Men som sagt, jag börjar få ihop det lite iallafall. Det jag saknar är ju att jag skulle vilja kunna konditionsträna direkt på morgonen innan jobb. Men för det krävs att jag ska hinna träna och hinna hem igen INNAN kl 05.55 då Magnus åker till jobbet. Och riktigt där är jag väl inte än. Men det är för att jag fixar inte att kliva upp kl 05.00...ÄN.
 
Förhoppningsvis blir jag morgonpiggare igen ju mer våren kommer.
Just nu ligger träningen på MINST 4 pass per vecka, så jag tycker ändå jag kan påstå att jag kommit igång.

Taggar: blondin, morot, träning;

Kommentera inlägget här :