Dagen med stort D

publicerat i Allmänt, Film & Musik;
Äntligen har dagen kommit! Den här dagen har jag längtat efter hela året!
Den bästa av dom alla ska spela på Getaway ikväll! Min egen husgud! Världens bästa gitarrist! Världens bästa Zakk Wylde!
 
Så jävla underbart! Och tänk att det löste sig med barnvakt också. Fram till igår visste jag inte ens om jag skulle kunna gå, men nu är barnvakt fixad och jag är så förbaskat taggad!
Igårkväll satt jag och tjuvkikade lite vad han kör för setlist och även där blev jag riktigt nöjd. Det blir en kanonkväll det här!
Ska bli jäkligt kul att höra bästa låten från catacombs: Damn the flood.
 
 
Sen så blir det ju så klart annat jag ska lyssna på också. Graveyard, helloween och Backyard babies. Hoppas dom sistnämnda är bättre än på Sweden rock. Då kändes dom trötta. Backayrd babies som alltid har vart sånt bra liveband tidigare gjorde mig riktigt besviken på srf. Dom brukar ju ösa som fan och låta riktigt bra. Men dom hade lixom inget klös alls. Inte ens i dom gamla bästa låtarna. Men jag ger dom väl en chans till. Kanske hade dom en dålig dag eller så var jag lite överförfriskad så inget klös kunde mäta sig med mitt eget :)
 
Sen om jag har nån energi kvar efter BLS så kanske jag kollar in Thundermother. Vore ju kul om dom kunde låta hyffsat. Fruntimmer i hårdrocksvärlden brukar ju överlag inte va nåt att hänga i julgran (med några få undantag) men jag ska ha ett öppet sinne och ge dom en chans :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Taggar: black label society, getaway rock festival, hårdrock, zakk wylde;

Kommentera inlägget här :