Vilket träningspass!

publicerat i

Jag som gruvat mig så för att jag aldrig kommer igång ordentligt med träningen. Nu har jag kört ett stenhårt pass ute på infarten. Skottat snö. Blev nästan klar. Med en sjuk grabb och en vild 3åring inne kan man ju inte va ute och skotta särskilt länge. Så det blev ett 10 minuterspass. Vi har ju bara en sån där stor snösläde nu eftersom den lite mer lagomt stora snöskyffeln ligger på vinden, så det blev ett riktigt tungt pass. Ca 20 cm snö på backen och och en ganska stor infart som skulle bli ren på 10 minuter. Det betydde att jag var tvungen att SPRINGA med det där stora åbäket. En liten snutt framför bilen blev kvar som karln får ta sen. Fast när han kommer hem lär det ju vara minst lika mycket snö att skotta undan igen.

Eftersom det är min första vinter i huset så är det ju kul att skotta snö, trots du dunderförkylning. (vi bodde här förra "vintern" också men det räknar jag inte eftersom det knappt blev nån vinter då)

Kommentera inlägget här :