En natt på sjukhuset

publicerat i Graviditet;
usch inatt har jag sovit på sjukhuset. Finns inget värre! Igår kväll fick jag åka in till akuten eftersom jag inte kunde andas. Röntgades och tog massor av prover. Men det visade sig att det bara var astma. Jag brukar ju inte ha astmaproblem när jag inte tränar. Speciellt inte så extremt jobbigt som jag hade igår. 
Men förkylning+gravid+astma var tydligen ingen lyckad kombination. Det blev helt enkelt för mycket för min kropp. jag fick iallafall ligga kvar över natten, men på förmiddagen idag fick jag åka hem igen.  Nu har jag blivit tillsagd att ta det lugnt och inte överanstränga mig...och eftersom jag tydligen blev överansträngd av att göra typ ingenting så måste det betyda att jag får göra absolut ingenting nu. Hoppas förkylningen släpper snart iallafall så det blir lite bättre. Fick iallafall medicin så nu ska jag väl klara mig.

Bebisen är det iallafall full fart på verkar det som. Men jag längtar tills nästa vecka när det är dags för Ultraljud igen. Och då hoppas vi att bebisen har tagit ikapp lite vikt som den halkat efter. Skulle kännas grymt skönt om den låg på ca 1 kg nu. Då skulle jag kunna slappna av lite mer.


Det blir fortfarande ganska lite skrivet här i bloggen, eftersom vi fortfarande inte har internet hemma. Sitter nu hos svärföräldrarna.
Men förhoppningsvis får vi det till nästa vecka. Men man vet aldrig. Med vårt flyt så lär vi väl bli utan i en hel månad till.

Kommentera inlägget här :